Nie jest istotne czy nabyliśmy nowy
samochód prosto od dealera czy też z drugiego obiegu. Jeśli jesteśmy spółką transportową, to jesteśmy zmuszeni w nim założyć tachograf.
Tachograf cyfrowy to urządzenie, które spisuje pracę wozu i kierowcy. To oznacza, że wskazuje, ile kilometrów zrobiono oraz jak
często robiono pauzy i ile one trwały. Maszynki te były wymyślone, by wymusić na prowadzących przerwy oraz odpoczynek. Przecież muszą oni spać i posiadać możliwość regeneracji, aby nie powodować zagrożenia na szosach. Niejeden właściciel firmy transportowej musi także wiedzieć, co to jest kalibracja tachografu. Chodzi zatem o to, że przynajmniej raz na 24 miesiące należy zgłaszać się do
warsztatu, który ma odpowiednie uprawnienia. Kalibracja to po prostu rewizja albo potwierdzenie parametrów wozu, które są zapisane na karcie pamięci w urządzeniu. Wizyta w warsztacie jest zapisanateż na owej karcie. Należy także dodać, że na nabycie urządzenia właściciel auta ma tylko 14 dni od chwili, kiedy zakupił samochód. Nie jest to zatem zbyt długi okres i nie należy zwlekać z wizytą w warsztacie. Jeżeli mamy dużą firmę transportową, to należy posiadać ten sam warsztat, który będzie robił kalibrację we wszystkich firmowych wozach.