Każdy posiadacz samochodu zaopatrzonego w układ klimatyzacji nie powinien zapomnieć o jej regularnym czyszczeniu – odgrzybianiu i napełnianiu. Należy też pamiętać, że jest ona zamontowana dla naszego komfortu, podwyższa wartość podróży, udostępnia możliwość chłodzenia zagrzanego wnętrza
auta w gorące pory.
Dodał: dylanspangler
Na podstawie: http://www.flickr.com
Jest ona na pewno też swego rodzaju deską ratunku dla kierującego, ponieważ pozwala dłużej zachować koncentrację i komfort. Warto ie zapominać, że cykliczne napełnianie
klimatyzacji gwarantuje wyższe bezpieczeństwo jazdy po drodze, gdyż układ ten osusza powietrze w aucie, a to w wilgotne, pochmurne dni przeciwdziała zaparowaniu szyb, które mogą umniejszać widoczność.
Cały system klimatyzacji wypełniony być powinien czynnikiem roboczym – swego rodzaju substancją, którą spręża kompresor, a następnie wpływa do parownika, a tam już ulega rozprężeniu. W trakcie tego procesu czynnik chłodzi parownik i otaczające go powietrze z dmuchawy nawiewu w aucie. Następnie ciecz płynie do skraplacza i oddaje ciepło wzięte z parownika. System ten jest powtarzający się i owocuje ochładzaniem parownika i oddawaniem ciepła przez chłodnicę do otoczenia - zobacz.
Czyszczenie klimatyzacji musi być przeprowadzone chociaż raz na rok. Zwane jest to też odgrzybianiem, z tego względu, że w trakcie użytkowania klimatyzacji, w wilgotnym mechanizmie zbierają się bakterie oraz grzyby. Powodują one, że z nawiewów klimatyzacji uwalniają się niemiłe wonie, a tego typu powietrze może powodować różnego rodzaju choroby, reakcje alergiczne dróg oddechowych i skóry. Czyszczenie klimatyzacji nie jest trudnym systemem. Polega na dezynfekowaniu ogólnie mechanizmu chłodzącego specjalistycznymi substancjami chemicznymi. Ich malutkie cząsteczki okalają parownik i szczegółowo wszystkie wnęki i zakamarki nawiewów. Odmienną metodą oczyszczania jest także ozonowanie (więcej pod
ozonowanie samochodu opole stroną ) kabiny. Aby cały układ działa dobrze, bez problemu i przynosił efekty, to wymagana jest właściwa ilość czynnika roboczego – płynu w systemie (polecana oferta).