Komfort jazdy to również odpowiednie zawieszenie, odporne na wstrząsy. Czy jest to obecnie zagwarantowane?

Standardowe układy zawieszeń są już poznane, tak więc coraz trudniej obmyślić coś zupełnie przełomowego w tej dziedzinie. Ale w ostatnim okresie pojawiła się koncepcja, która jest w stanie to zmienić, gdyż stwierdzono, iż być może korzystnie niektóre funkcje powierzyć układom pneumatycznym. Czy to działa?


naprawa auta
Dodał: Sarah Stierch
Na podstawie: http://www.flickr.com
Układy pneumatyczne są od wielu lat tworzone przez konstruktorów maszyn.

Gdy przekonasz się, że użyteczne byłyby dodatkowe artykuły na opisywany temat, to kliknij ten link oraz zobacz także pozostałe wiadomości (http://www.hurtopony.pl/opony-falken.html).

Wpływają na ruchy robocze koparek i pozostałych maszyn roboczych. Ponadto, już trzydzieści lat temu konstruktorzy używali układów pneumatycznych, jak samochodowe poduszki pneumatyczne do stłumienia nierówności. Zawieszenia powietrzne z reguły powinny ulepszać parametry trakcyjne samochodu. To rozwiązanie jest w stanie zagwarantować optymalną redukcję wstrząsów i drgań. Mogą więc poprawić dosyć znacznie komfort jazdy. Dlaczego tak właśnie jest? Odpowiedź jest dosyć oczywista.

A tak właściwie, sprężony azot jest bardziej efektywny w pochłanianiu nierówności niż pozostałe środki. Niezaprzeczalną zaletą stosowania układu pneumatycznego jest niezmienny prześwit samochodu, niezależny od obciążenia. To znaczy, że rozwiązanie to jest szczególnie chętnie używane w autach typu kombi. Stały prześwit pozwoli na bardziej przewidywalne zachowanie auta na zakrętach i w mniejszym stopniu wpływ obciążenia na bezpieczeństwo jazdy. Poprawia to też aspekt wizualny korzystania z samochodu. Załadowany samochód z przysiadającym tyłem prezentuje się niezbyt ciekawie – zawieszenie z elementami pneumatyki umożliwia tego uniknąć(sprawdź ofertę).


Co interesujące, w zawieszeniu pneumatycznym znane metalowe elementy sprężyste są zamienione na tzw. powietrzne worki, jakie nazywa się mieszkami. Są w stanie być one dosyć często zintegrowane z amortyzatorami pneumatycznymi, niezbędnymi do prawidłowego i sprawnego funkcjonowania układu.


częsci samochodowe
Dodał: Franklin Heijnen
Na podstawie: http://www.flickr.com
Mieszki napełniane są przez kompresor, jaki jest napędzany albo z silnika auta, albo z układu elektrycznego auta. W dalszej kolejności tłok mieszka powietrznego łączy się z wahaczem, natomiast wahacz z kołem. Każdy ruch koła (alufelgi) w płaszczyźnie góra-dół wyzwala ruch tłoka. Zawór poziomujący związany z ruchem wahacza troszczy się o stały pułap zawieszenia. Kiedy zawieszenie jest obciążone i ściśnięte, układ pompuje dodatkowe powietrze, a wypuszcza je w w chwili rozprężenia układu zawieszenia. W skład tego układu wchodzą również sterownik, jaki steruje pracą całego zawieszenia a także czujnik wysokości. Dodatkowo, w samochodach, w jakich kierowca jest w stanie regulować wysokość zawieszenia, stosowane są elektrozawory zamiast zaworów standardowych.
2020-11-07
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.