Standardowe układy zawieszeń są już poznane, tak więc coraz trudniej obmyślić coś zupełnie przełomowego w tej dziedzinie. Ale w ostatnim okresie pojawiła się koncepcja, która jest w stanie to zmienić, gdyż stwierdzono, iż być może korzystnie niektóre funkcje powierzyć układom pneumatycznym. Czy to działa?

Dodał: Sarah Stierch
Na podstawie: http://www.flickr.com
Układy pneumatyczne są od wielu lat tworzone przez konstruktorów maszyn. Wpływają na ruchy robocze koparek i pozostałych maszyn roboczych. Ponadto, już trzydzieści lat temu konstruktorzy używali układów pneumatycznych, jak samochodowe poduszki pneumatyczne do stłumienia nierówności. Zawieszenia powietrzne z reguły powinny ulepszać parametry trakcyjne samochodu. To rozwiązanie jest w stanie zagwarantować optymalną redukcję wstrząsów i drgań. Mogą więc poprawić dosyć znacznie komfort jazdy. Dlaczego tak właśnie jest? Odpowiedź jest dosyć oczywista.
A tak właściwie, sprężony azot jest bardziej efektywny w pochłanianiu nierówności niż pozostałe środki. Niezaprzeczalną zaletą stosowania układu pneumatycznego jest niezmienny prześwit samochodu, niezależny od obciążenia. To znaczy, że rozwiązanie to jest szczególnie chętnie używane w autach typu kombi. Stały prześwit pozwoli na bardziej przewidywalne zachowanie auta na zakrętach i w mniejszym stopniu wpływ obciążenia na bezpieczeństwo jazdy. Poprawia to też aspekt wizualny korzystania z
samochodu. Załadowany samochód z przysiadającym tyłem prezentuje się niezbyt ciekawie – zawieszenie z elementami pneumatyki umożliwia tego uniknąć(sprawdź ofertę).
Co interesujące, w zawieszeniu pneumatycznym znane metalowe elementy sprężyste są zamienione na tzw. powietrzne worki, jakie nazywa się mieszkami. Są w stanie być one dosyć często zintegrowane z amortyzatorami pneumatycznymi, niezbędnymi do prawidłowego i sprawnego funkcjonowania
układu.