Na uszkodzonym lub zepsutym akumulatorze maszyna daleko nie zajedzie. Sprawy nie załatwi także sam zakup energetycznego bodźca elektrycznego w aucie. Właściciel, który stale dba o stan auta i zamierza maksymalnie racjonalnie wykorzystać swój akumulator zadba też o stan techniczny przez cały okres jego użytkowania.
O ile zwykliśmy kojarzyć serce samochodu z silnikami, niebagatelną rolę w
Dodał: Andrew Gregg
Na podstawie: http://www.flickr.com
efektywnym działaniu maszyny odgrywają
akumulatory samochodowe (ogniwo). Zbierają one energię w postaci elektrycznej i magazynują ją, ale pod postacią chemiczną. W klasycznych autach stosuje się akumulatory wykonane z ołowiu. Ciężki metal występuje w akumulatorach pojazdów w różnych konfiguracjach: ołów – antymon, ołów – antymon – wapno (technologia hybrydowa) czy ołów – wapno – srebro. W większości
Dodał: Valder137
Na podstawie: http://www.flickr.com
modeli konieczne jest stosowanie wody do uzupełnienia, z wyjątkiem akumulatorów wyprodukowanych z wapnia i srebra.
W standardowych wersjach aut akumulator (odwiedź też:
akumulator 45ah) jest połączeniem szeregowym sześciu takich samych ogniw elektrycznych. Układy te są starannie odizolowane w specjalnych przedziałach urządzenia zwanymi celami. Splot sześciu ogniw to moc ponad 12 woltów. Większe samochodowy (np. ciężarówki) posiadają akumulatory z łączną mocą ogniw na poziomie 24 woltów.
Parametry techniczne akumulatorów samochodowych skupiają się na dwóch zadaniach. Pierwszym walorem użytkowym jest wartość energii dostarczanej pojazdowi z akumulatora.