Prawidłowa eksploatacja
samochodu to w dużej mierze kwestia zastosowania należytych
filtrów. Jak każde inne składowe
auta, także one mają swoją długość życia, której przekraczanie niesie w przyszłości przykre dla
kierowców skutki kolejnych wymian i kosztów.
Pierwszym, widocznym z zewnątrz filtrem jest

Dodał: Sunny
Na podstawie: http://www.flickr.com
filtr powietrza. Przez niego przechodzi
powietrze oraz wychwytywane są mniejsze zanieczyszczenia. Jego zadaniem jest niedopuszczenie do
oleju i silnika większych cząsteczek kurzu, czy pyłu. Koszt wymiany filtra powietrza oscyluje w granicach 100
złotych,
filtr starcza też na przejechanie od 15 do 20 tysięcy kilometrów. Tymczasem regularniejszej wymianie podlega filtr oleju. Jest on odpowiedzialny za eliminację zanieczyszczeń z płynu, które pojawiają się w czasie trwania pracy silnika. To drugi poziom filtru, który usuwa to, czego nie zablokował wcześniej filtr
powietrza. Jest bardziej czuły i podatny na drobnego rodzaju niedociągnięcia. Przeważnie wychwytuje większe cząsteczki pyłu, ale także małe elementy z
metalu. Z tym elementem nie ma takich problemów jak z filtrem paliwa, natomiast jeśli chodzi o
filtr oleju .