Specyfikacja elementów do samochodów

Świeca żarowa jest to urządzenie wykorzystywane w silnikach wysokoprężnych i modelarskich służące do ułatwienia rozruchu, zwłaszcza w niskich temperaturach i stabilizację wolnych obrotów pracy silnika. Używanie świec żarowych zmniejsza także emisję szkodliwych składników spalin podczas rozruchu zimnego silnika.
motoryzacyjny Tand
Na podstawie: tand.pl
Świeca żarowa jest grzałką wbudowaną w ściankę głowicy silnika, a jej aspekt grzejny usytuowany jest we wnętrzu kolektora ssącego. W silnikach z wtryskiem pośrednim miejscem ulokowania jest komora komory fitotronowe wstępna lub komora wirowa. Wskutek przepływania prądu elektrycznego z akumulatora spirala silnie nagrzewa się oddając ciepło zasysanemu powietrzu z kolektora co skutecznie ułatwia rozruch. W silnikach z wtryskiem pośrednim świeca żarowa ogrzewa komorę, ułatwiając odparowanie paliwa i samozapłon. Używanie świecy żarowej jest szczególnie znaczące w silniku z wtryskiem pośrednim (np. 4C90), gdzie występują większe straty ciepła w komorze wstępnej, sterownik do świec żarowych podtrzymuje jej czynność jeszcze przez jakiś czas po uruchomieniu silnika. Ma to na celu zagwarantowanie stabilności obrotów biegu jałowego i uniknięciu drgań. Albowiem w silniku wysokoprężnym o wtrysku pośrednim w komorze wstępnej dochodzi do zapłonu paliwa - to w nich przeważnie instaluje się świece żarowe. Silniki z wtryskiem bezpośrednim potrzebują użycia świec żarowych w trudniejszych okolicznościach rozruchu (np. w czasie mrozu, po wielkim ochłodzeniu silnika). W swym działaniu świece żarowy, która jest elektrycznym grzejnikiem, wykorzystano prawo Joule'a, gdzie przy przepływie prądu elektrycznego przez rezystor powstaje ciepło. Po włączeniu napięcia zasilającego świecę temperatura spirali grzejnej podnosi się do
Serwis samochodowy
Dodał: JEREMY DUMOND
Na podstawie: http://www.flickr.com
chwili, kiedy moc oddawana do otoczenia w postaci ciepła zrówna się z mocą doprowadzonego prądu. Jeżeli pominąć małe utraty energii w przewodach doprowadzających prąd do świecy żarowej, to ogół dostarczonej energii elektrycznej jest zamieniona w ciepło. Spirala grzejna to przeważnie kilka zwojów drutu oporowego.

Cechą specyficzną silnika wysokoprężnego jest proces spalania różniący się od tej reakcji w silniku benzynowym. O ile w tym ostatnim zapłon mieszanki jest w wyniku iskry elektrycznej ze świecy zapłonowej, o tyle w silniku wysokoprężnym na początku dochodzi do sprężenia powietrza do bardzo wysokiego ciśnienia (stąd nazwa tych jednostek – wysokoprężne). Sprężone powietrze osiąga wysoką temperaturę i wtenczas wtryskiwane jest paliwo – następuje zapłon. Jednak w przypadku zimnego silnika Diesla konieczne jest wstępne podgrzanie komory spalania, aby umożliwić zapoczątkowanie zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej. Do tego właśnie konieczne są części samochodowe- naprawa (wynajem podnośników dźwigowych bytów) samochodów w Gdyni - Tand.

Sprawdź też

Obecnie w zasadzie każdy posiada własny samochód. Widać to skądinąd w miastach, gdzie odnalezienie miejsca parkingowego często graniczy z cudem.

obrazek - samochód
Dodał: Daniel Jolivet
Na podstawie: http://www.flickr.com
W dzisiejszych czasach praktycznie każdy posiada własny samochód. Widać to skądinąd w miastach, gdzie odnalezienie miejsca parkingowego często graniczy z cudem.


Świece żarowe podgrzewają powietrze w komorze spalania do optymalnej temperatury w czasie od kilku do kilkunastu sekund. O tym, że działają świadczy zapalona pomarańczowa kontrolka na desce rozdzielczej (zazwyczaj z symbolem spirali). Włącza się, gdy przekręcamy kluczyk w stacyjce. Z zapaleniem silnika trzeba zaczekać dopóki nie zgaśnie.
2019-05-01
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.