Surowe przepisy dotyczące ekologii, wymuszają na wytwórcach samochodów używanie w swoich towarach, specjalistycznych narzędzi do walki ze zbytnim skażeniem środowiska. Jednym z takich narzędzi jest filtr cząstek stałych DPF/FAP.
Filtr DPF (Diesel Particulate Filter) lub z języka francuskiego filtr FAP (filtre à particules), to filtr będący masowym akcesorium każdego nowoczesnego samochodu z silnikiem diesla.
Dodał: Farrell Small
Na podstawie: http://www.flickr.com
Służy on do właściwego dopalania gazów spalinowych w nowoczesnych silnikach diesla i według zapewnień producentów
samochodów jest to urządzenie niezawodne i samoobsługowe. O jego żywocie prowadzący samochód dowiaduje się zazwyczaj w chwili, pojawienia się na desce rozdzielczej auta kontrolki filtra cząstek stałych. Jednocześnie spada siła silnika i zwiększa się pobór oleju napędowego o 2-3 litry na 100 kilometrów.
Dodatkowo można spostrzec podwyższony stan oleju w silniku, dlatego, że przybywa w nim oleju napędowego. Filtr cząsteczek stałych, zakładany w układach wydechowych napędów wysokoprężnych, ma za zadanie pozbycie się emisji czarnego dymu, właściwego dla starszych modeli z napędem
diesla. Jedynym skutecznym sposobem jest usunięcie filtra na stałe czyli trzeba zrobić usuwanie DPF/FAP w S-Perpormance. Ulice pełne są podobnych do siebie pojazdów, które nie zwracają na siebie niczyjej uwagi.
Kliknij ten link i zobacz w treści (
https://www.hurtopony.pl/opony-do-samochodu/suzuki/jimny) zamieszczony tam artykuł. Są tam uzupełniające wiadomości. One również analizują tę problematykę.
Nikogo nie dziwi więc, że jest wielu takich zmotoryzowanych, którzy chcieliby wyróżnić się w ulicznym potoku szarości. Jednym ze sposobów na taki efekt jest tuning, czyli doposażenie pojazdu w nieprzewidziane przez producenta akcesoria. Tuning może dotyczyć właściwości i własności jezdnych samochodu lub jego prezencji.