Jak to jest z tymi oponami? Zmieniać na zimę czy nie? Co sądzić o oponach uniwersalnych? Są warte rozpatrzenia?

Opony zimowe są w stanie być bardziej wąskie od takich, które są zalecane przez producenta. Jednocześnie muszą spełniać podstawową|standardową normę, którą jest homologacja. To jednocześnie sprawia, iż mogą niedobrze wpływać na jazdę, są w stanie odznaczać się dużo gorszą przyczepnością.
Samochód
Dodał: Allan Ajifo
Na podstawie: http://www.flickr.com
Dlaczego? Po prostu, z nawierzchnią styka się mniejsza powierzchnia koła. Jednocześnie, nie jesteśmy zmuszeni kupować osobnych opon zimowych i letnich, ponieważ możemy zainwestować w opony całoroczne. W Polsce nie istnieje obowiązek korzystania z opon zimowych, jednakże opony całoroczne nie zapewnią optymalnych osiągów, czy to latem czy zimą. Zobacz więcej informacji na stronie: opony osobowe

To jednocześnie najlepsze rozwiązanie dla osób, które z auta korzystają niezbyt często. To również właściwe dla osób jeżdżących autem głównie po mieście. W tym wypadku zimówki nie są obowiązkowe. Niektórzy kierowcy robią jeszcze inaczej zakupując tylko dwie opony zimowe, natomiast na reszcie kół pozostawiają opony letnie. To nawet ciekawy sposób, jednakowoż jeśli auto ma napęd na cztery koła wtedy lepszym rozwiązaniem będzie standardowy komplet opon zimowych. Opony tego typu nie muszą być fabrycznie nowe, jednocześnie istotne, by miały ten sam stopień zużycia. Przy napędzie na jedną oś można skorzystać z wymiany tylko 2 kół, ale oczywiście lepsze opony powinny znajdować się na osi napędowej.

Jezdnia
Dodał: Suyin
Na podstawie: http://www.flickr.com
Opony warto wymieniać najczęściej późną jesienią, jak temperatury występują w okolicach zera. Korzystnie jednocześnie wiedzieć, że ze zmianą tego typu opon nie można się spieszyć, gdyż przy ciepłej i słonecznej aurze, zimówki będą się szybciej zużywać. Niektórzy także myślą, że zimówki zmienia się ze względu na śnieg, tymczasem największe znaczenie ma w tym wypadku temperatura. Dlatego też, nie powinniśmy czekać na śnieg, ale wymieniać opony, jak notowana już był ujemna temperatura. Kupując opony trzeba sprawdzić ich stan techniczny, a również głębokość bieżnika. Bieżnik nie powinien być płytszy niż cztery milimetry, w pozostałym wypadku opona będzie nic nie warta. Wejdź na stronę: Opony


Sprawdź też

Serwisowanie naczep: co należy wiedzieć na ten temat?

mechanik samochodowy w trakcie naprawy silnika
Po polskich ulicach porusza się wiele różnych rodzajów aut. Nic więc dziwnego, że do często spotykanych zakładów jeśli chodzi o usługi warto warsztaty mechaniki samochodowej.

Na koniec powinniśmy też wiedzieć, że opony mało zużyte, lecz liczące sobie ponad pięć lat nie są warte naszej uwagi. Po tym czasie mieszanka gumowa zdążyła już utracić swoje właściwości. Typ felg do opon zaś nie ma większego znaczenia, ale felgi aluminiowe prezentują się ładniej, są też bardziej odporne na uszkodzenia mechaniczne. Jednocześnie, nabywając nowe opony nie powinniśmy sięgać po modele z najniższej półki cenowej, lecz nie warto jednocześnie przepłacać.
2018-02-12
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.