Chiny są aktualnie największym wytwórcą i sprzedawcą przeróżnych dóbr, od odzieży po potężne maszyny i urządzenia. Ze względu na tanią siłę roboczą wielu producentów z Europy i Ameryki przeniosło tam produkcję swoich wyrobów.
Jak się okazuje nawet po doliczeniu kosztów transportu opłaca
się zlecenie produkcji w jednej z licznych fabryk i przedsiębiorstw, a transport z Chin nie jest ani szybki, ani tani. Drobnicę przeważnie pakuje się do kontenerów, które później ładowane są na ogromne kontenerowce i morzem przewożone do klientów. Największe statki posiadają ładowność blisko dwudziestu tysięcy kontenerów, a ich długość często zbliża się do 400 metrów.
trasa z chińskich portów do Europy Północnej trwa w okolicach siedmiu tygodni.
Od paru lat jednym z nielicznych portów, do których zawijać mogą największe statki, jest Gdańsk. Dzięki temu może on obsługiwać bezpośrednie trasy z chińskich portów, a dzięki
bardzo dobremu położeniu wyrasta powoli na lidera w tej części Europy. Możliwości portu w Gdańsku mają duży wpływ na transport morski w Polsce. Duża liczba towarów jest przeładowywana na mniejsze statki, które potem płyną pozostałych portów naszego wybrzeża.
Czy myślisz, że umieszczone tutaj informacje są ciekawe? Jeśli tak, to przejrzyj stronę www (
https://zabudowy-samochodowe.pl/narzedzia-reczne-i-elekronarzedzia/), a znajdziesz w tamtym miejscu podobnie ważne fakty, które zwrócą Twą uwagę.
Drugim kierunkiem, w którym rozwijają się spedycje transportowe, jest kolej, do Gdańska bowiem poprowadzono linie o bardzo dużej przepustowości.